جراحی سینه و باسن

پروتز باسن و هزینه آن

پروتز باسن به شما کمک می کند اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید. امروزه روش های مختلفی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها و صرف کمترین زحمت به اندام ایده آل خود دست یابید 

بعضی خانم ها به دنبال افزایش سینه های خود هستند، در حالی که برخی دیگر علاقه مند به بزرگ کردن اندازه باسن خود می باشند. داشتن یک باسن جذاب برای اکثر افراد امری مطلوب محسوب می شود. این موضوع را می توان با توجه به ستاره های سینما همچون جنیفر لوپز و کیم کارداشینان به وضوح مشاهده کرد. بسیاری از خانم ها به دنبال دستیابی به یک ظاهر مشابه در این رابطه هستند و به همین خاطر هم از خدمات جراحی زیبایی بزرگ کردن باسن، یا پروتز باسن استفاده می کنند. انگیزه های مربوط به انتخاب این عمل زیبایی برای افراد مختلف متفاوت است، برخی خانم ها احساس می کنند باسن آنها هیچ گاه بطور کامل رشد نکرده است، در حالی که برخی دیگر علاقه مند به بزرگ تر و گرد تر شدن باسن خود هستند. به هر حال صرف نظر از هدف این عمل جراحی، پروتز باسن می تواند راهکار مناسبی را در این حوزه در اختیار فرد قرار دهد. 

پروتزهای باسن در شکل‌ها و اندازه‌هاي بسيار متنوعی وجود دارند تا هر بيمار بر اساس فرم بدن خود و اهدافی که از انجام اين عمل در نظر دارد، بتواند نوع مناسب پروتز را انتخاب کند. اين پروتزها از جنس ماده نرمی به نام سيليکون ساخته شده‌اند که به آنها لطافت، شکل‌ پذيری و حس کاملاً طبيعی می دهد. محل قرار گرفتن پروتز های باسن باید به طوری باشد که به اعصاب و نواحی استخوان ناحیه باسن صدمه ای وارد نگردد و دور از آن ها قرار گیرد. پروتز ها را در سه قسمت از ناحیه باسن می توان قرار داد.  زیر فاشیا و یا لابه لای عضلات باسن و یا زیر عضلات باسن. شکاف ها معمولا در ناحیه فرو رفتگی باسن ایجاد می گردند به همین دلیل جای شکاف ها معلوم نمی باشند. با جای گیری مناسب پروتز، ناحیه باسن گرد و سفت تر می شود. معمولا مدت زمان جراحی پروتز باسن 2 ساعت به طول می انجامد و تحت بی هوشی عمومی انجام میگیرد 

عوارض و خطرات

اصولا جراحی زیبایی خاصیت درمانی خاصی را برای سلامت فرد ندارد و علت اصلی انجام چنین عمل هایی تغییرات ظاهری و زیبایی بیشتر است؛ بطور کلی تمامی عمل های زیبایی با درصدی خطا همراه هستند؛ که لازم است تا با رعایت تمامی نکات ایمنی از عوارض و خطرات احتمالی جلوگیری کنید. پروتز باسن نیز مانند تمام جراحی ها خطرات و ریسک های خاص خود را دارد. این خطرات شامل ایجاد عفونت و خونریزی و پارگی و موارد دیگری می باشد. بیمار حتما باید قبل از انجام جراحی همانطور که از مزایای جراحی اطلاع پیدا می کند، از معایب آن نیز اطلاع داشته باشد. در ادامه می پردازیم به عوارض احتمالی پروتز باسن که ممکن است برای بیمار اتفاق افتد.

  1. از عوارض پروتز باسن ایجاد عفونت می باشد، که بر اساس شکاف های ایجاد شده و جای زخم جراحی بر روی باسن صورت میگیرد. پزشک باید ماهر باشد و بهترن مکان برای شکاف را انتخاب نماید
  2. مشکل مهم دیگری که ممکن است در فرد ایجاد گردد، این است که امکان جابه جایی و حرکت پروتزها در آن وجود دارد و این امر باعث عدم تقارن باسن ها می شود.
  3. پارگی و شکستن پروتز ها از عوارض دیگر پروتز باسن می باشد.
  4. احساس درد که می توانید جهت رفع آن از مسکن به دستور پزشک استفاده نمایید. به هیچ وجه نباید تا دو هفته بعد از عمل از داروی آسپرین و ایبوپروفن استفاده نمایید.
  5. ایجاد کبودی که بعد از دو الی سه هفته بهبود می یابد و کبودی به طور کامل رفع می شود.
  6. در مواردی نادر احتمال دارد که تجمع خون یا هماتوم در فرد ایجاد شود که در این حالت باید خون اضافه بیرون کشیده شود.
  7. ممکن است در اطراف جای زخم حس لامسه فرد ضعیف شود و ممکن است تا 3 ماه طول بکشد تا فرد حس لامسه اش را در آن ناحیه به دست آورد.
  8. ناحیه باسن بعد از جراحی پروتز باسن در ابتدا متورم و سفت می شود. و ممکن است فرد این حالت را تا چند ماه بعد از پروتز داشته باشد.
  9. خطر احتمال ایجاد بافت های زخم در اطراف پروتز کمتر از 5 درصد می باشد. که این امر باعث می شود باسن سفت شود و احساس غیر طبیعی همراه با درد خقیقی در فرد ایجاد می کند.
  10. ممکن است مایع اضافی در اطراف پروتز تجمع یابد که احتمال آن بسیار کم می باشد. در صورت بروز این حالت باید پروتز ها خارج شوند. 

نکته مهم در مورد جراحی باسن :

تعداد بسیاری از افراد از اندام و فرم بدنی خود ناراضی هستند. باسن یکی از مهم ترین قسمت هایی است که تاثیر چشم گیری را در جذابیت و زیبایی اندام بانوان دارا است. از این رو عمل پروتز باسن یکی از مناسب ترین روش ها برای شکل و فرم دهی به باسن است. این پروتز از جنس سیلیکون بوده و از پروتز پستان محکم تر است.عمل جراحی از خطی بطول ۵ سانتیمتر در چین بین دو باسن از روی ناحیه ساکروم در باسن دو طرف گذاشته می شود. پروتز را در ۳ قسمت می توان گذاشت:

  1. زیر فاشیا
  2. لابلای عضلات باسن
  3. زیر عضلات باسن

بعضی از باسن ها حالت پهن و مسطح داشته و دارای آن برآمدگی های مورد نظر از نیم رخ می باشند. جراح می تواند با تخلیه چربی ها در مکان های مناسب روشی را ایجاد نماید که باسن بتواند در اثر کشش پوست به صورت برآمده شده و بالا بیاید. 

مهم ترین نکات بعد از پروتز باسن

پس از عمل جراحی پروتز باسن ، بیمار باید انتظار مقداری درد و ناراحتی را داشته باشد. علاوه بر این ممکن است بیمار با مقداری کبودی نیز مواجه شود. در این رابطه ممکن است دکتر داروهای مسکن برای بیمار جهت کاهش درد احتمالی تجویز کند.

پس از عمل جراحی پروتز باسن بیمار نمی تواند تا حدود دو هفته به پشت دراز بکشد. علاوه بر این لازم است بیمار از یک کوسن نرم در زمان نشستن استفاده کند.

برای بیمار مهم است که دستورالعمل های پس از عمل جراحی پروتز باسن را برای اجتناب از شکل گیری عوارض احتمالی به دقت رعایت کند. در صورت اهمال در این زمینه همواره احتمال جابجایی پروتز ها و ایجاد مشکل برای بیمار وجود دارد. در طول دوره ریکاوری، ممکن است از شما خواسته شود از یک لباس تنگ برای حفاظت از محل جراحی استفاده کنید. شما ممکن است پس از عمل با تفاوت زیاد در ظاهر باسن خود مواجه شوید. به هر حال، بخشی از این تفاوت به خاطر ورم ایجاد شده به واسطه عمل جراحی است.

هنگامی که این ورم از بین برود، نتایج واقعی عمل جراحی آشکار خواهند شد. بیماران معمولاً دو هفته پس از عمل امکان برگشت به محل کار خود را پیدا می کنند. به هر حال باید توجه داشته که دوره زمانی ریکاوری از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است.